Saturday, July 13, 2013

Bila nafsu makan tak terkawal

Assalamualaikum....

macam mana puasa hari ni? berbuka tadi makan apa? kenyang tak? habis tak? haha. banyak pula soalan aku tanya. mesti korang tak sempat nak jawab kan. minggu ni aku balik rumah. so dapatlah aku bersahur dan berbuka kat rumah bersama keluarga. 

oh untuk pengetahuan korang, mak aku berniaga kat bazar ramadan Taman Sri Pulai. macam biasalah, jual cucur udang, laksa, mee kari & nasi lemak. memang kat bazar tadi mata aku dok melilau usha makanan. nafsu makan aku ni dah lah tak pernah normal. tengok makanan tu, nak yang tu. tengok yang ni, nak yang ni pulak. hahaha. over kan? 

tapi selalunya, makanan yang aku beli tu memang habis. perut cap tong dram lah katakan. masa berbuka, makan sikit. yelah, selaunya, aku bakal mengalami masalah kekenyang air. pastu dah malam sikit, apa lagi, bedal lah makanan yang ada. hikhikhik. kita budak yang happy dapat makanan

okey, kita nak bagi tau tu je. yang penting, kita memang happy dapat makan. alhamdulillah. syukur :) kalau boleh dah tak nak tamak sangat. nampak macam over plak. lepas ni nak try beli sikit je. hikhikhik. 

toodlesssssssssss 

1 comment:

  1. haha, sama dengan dyla, semalam buka mam murtabak sekeping, pastu bajet kenyang tak nak makan nasi ayam, hujung hujung memalam laapr giler selongkar makanan kat dapur, haha :D

    ReplyDelete